The showdown of yet another 2 new boy bands: Round 2 - The debut performances


ROUND 2! Live performances matter, and they matter a lot. Can these guys sing? Can they sing while dancing? Can they sing with very little studio tricks? Can they sing in uncontrolled environments? CAN THEY PERFORM? Let's see.


My focus for round 2 will no longer be on the songs - I've done all my bashing and praising during round 1. Round 2 is sole-y for their execution of their debut singles - how they performed, their vocals, how they work as a group.

Children of Empire/Z:EA - Mazeltov
KBS Music Bank January 15, 2010

Z:EA may have won round 1 but round 2 is a completely different game. I think as a whole Z:EA don't know how to manage themselves on stage. 9 isn't a lot compared to Super Junior's 13 but it's still a lot. The thing is, you need to know how to pull off the 'big group' concept by one, being synchronized enough and two, making sure that there isn't too much happening at the same time WHILE sectioning the group to make the synchronization look better. As a performance this wasn't very good - too many sloppy things happening at the same time.

Vocals-wise they've exceeded my expectations. It's enough that more or less the whole group can hold a melody live, it's better that some of them are actually good at it but what really surprised me was that they can sing live. And the chorus is actually a chorus - either they're all singing together at the same time with mics at the same volume or it's made to seem like that. Either way, that's something you don't get from bands very often anymore. There are some very promising voices in this band and although it'll take me ages to recognize them all, once I do I'll find maybe 1 or 2 brilliant voices.

The voices are there, they just need to learn how to perform as a group and clean up all the sloppy execution. Pretty good, actually.


F.Cuz - Jiggy
KBS Music Bank January 8, 2010

To say that F.Cuz exceeded my expectations would be an understatement - they surprised me a heck of a lot. One because Jiggy sounds less pathetic live (THANKFULLY) and two because it sounds less pathetic due to their vocals. I watched the performance on TV (KBS World has live broadcasts on Music Bank) and I was like "whoa, that wasn't that bad" but when I watched it over again before I started writing this, I just listened and was like "oh dear, they can sing". Heck, I don't know why they got a crap song when they can actually sing. They better get some good album tracks OR ELSE. Performance-wise the whole thing was very clean, very rehearsed. You can tell these guys are performers.

The one problem I have is that they don't seem like a group YET. They don't move like the group, they don't sing like a group. All they need is time, I think. If Jiggy didn't sound so cheap, F.Cuz would most probably be a brilliant, brilliant band for me. Gawd I really do hope they get good material in the future because they deserve it.


So now the gap between F.Cuz and Z:EA is quite small, unline B2ST and MBLAQ last year. Both bands can perform, they've shown promise and I personally think they're not as bad as I first thought they were. Yeah sure their singles suck but with the right material there will be magic. Because of that, I was thinking of calling this a tie but after watching over the performances, I think F.Cuz work better as a group and over-all have better vocals. Z:EA aren't that far behind though.

THE WINNER: F.CUZ

That brings the score to 1-1. The deciding factor: their debut albums/mini-albums.

4 comments:

  1. hmmm, i'm not particularly keen on either performance :( I'll have to wait for your next blog to see who takes the lead for me :P

    ReplyDelete
  2. Of course, F.Cuz wins this! If only ZE:A debuted with Love Coach, they would be so much better.

    ReplyDelete
  3. I think C.N. Blue beats them both. LOL just my opinion :D

    But I do agree with you, F.Cuz has the slight edge because of their vocals. Although I do think Z:EA could pull off the "big group" concept if the choreography was better...

    ReplyDelete
  4. Paul - it might take some time. Until F.Cuz release some semblance of an EP/LP.

    nynyonline - Yeah. Love Coach is I dunno, a little too 'album track-y' for me. I like it though.

    Daniella - CN Blue are a completely different band - they're not a vocal group. Hahah.

    ReplyDelete

Want to share any of your thoughts on the above post? Drop a comment here! I read all comments and reply occasionally, especially if you have specific questions for me. :D

Note that comments are moderated. Spam, self-advertising (K-Pop-related and otherwise) and overly vulgar submissions will NOT be accepted. If you want me to promote/endorse/follow/link to your site, please e-mail me at popreviewsnow@gmail.com instead.

 

Recent Tweets

Like Pop Reviews Now on Facebook!

Statistics (Since May 2009)

Blog Archive

You're reading an award-winning blog

The K-Pop Writers' Workshop


A workshop for writers of critical pieces on Korean entertainment -- formal reviews, expository essays/Op-eds, and personal essays/Creative Non-Fiction.
Learn from the best in K-Ent writing